Archiwum
14 października 2011 (piątek)
Akcja spektaklu pt. Bóg dzieje się w starożytnych Atenach, artyści udają Greków i nie mogą dogadać się, jak ma wyglądać zakończenie sztuki. Oglądanie Allena na scenie to czysta przyjemność. To jest sztuka o sile marzeń i prawie człowieka do marzenia.
30 września 2011 (piątek)
Tak naprawdę mieściną trzęsie doktorowa Aurelia Filatyńska (Grażyna Jakubecka). W tym celu okręca sobie koło palca doktorową Dmuchalską (Anna Torończyk) i we dwie trzęsą burmistrzem Grzmotnickim (Włodzimierz Wiszniewski). A ponieważ są przedsiębiorcze, postanawiają ściągnąć do Pipidówki samego prezydenta. Wcześniej podpuszczą burmistrza, żeby wystawił w Pipidówce sukiennice. Większe niż w Krakowie.
23 września 2011 (piątek)
Czy problemy prowincjonalnego teatru z dalekiej Finlandii, nawet podane w tak zabawnej formie jak czyni to autor „Komedii teatralnej" Bengt Ahlfors mogą kogokolwiek w Polsce zainteresować? Ależ tak! Obcując ze sztuką ma się wrażenie nieustannego déjà vu. Mechanizmy funkcjonowania teatru i artystycznego światka są pod każdą szerokością geograficzną takie same.
16 września 2011 (piątek)
Dom Kultury Lubelskiej Spółdzielni Mieszkaniowej organizuje koncert polskiej muzyki klasycznej „Piękne bo nasze, nasze bo polskie" oraz operę Wojciecha Bogusławskiego i Jana Stefaniego „Cud mniemany, czyli Krakowiacy i Górale".
27 czerwca 2011 (poniedziałek)
Punktem wyjścia do powstania dramatu pod pierwotnym tytułem "Ojcze nasz" jest "List do Ojca" Franza Kafki. Ukazuje kryzys ojcostwa opartego na autorytecie silnej i surowej ręki, odchodzenie tradycyjnych wzorców na rzecz partnerskich i bezstresowych relacji.
21 czerwca 2011 (wtorek)
Po szkolnej bójce dwóch chłopców – w wyniku której jeden z nich stracił dwa zęby – spotykają się ich rodzice. Véronique i Michel, Annette i Alain to ludzie „na poziomie”, którzy problem swych dzieci rozwiązać chcą kulturalnie i „z klasą”. Emocje jednak biorą górę, maska kurtuazji opada, a czwórka bohaterów ujawnia gorzką prawdę o sobie.
13 czerwca 2011 (poniedziałek)
"Zwierzątka małe zwierzenia" najnowszy spektakl Pawła Passiniego, inspirowany bajkami Siergieja Kozłowa. Siergiej Kozłow był jednym z najbardziej znanych i cenionych autorów bajek w Rosji i krajach byłego ZSRR. Bohaterami krótkich historyjek uczynił mieszkańców lasu: jeżyka, niedźwiadka, puchacza, wiewiórkę, zająca, wilka i wielu innych.
18 marca 2011 (piątek), godz. 19:00
Jest takie powiedzenie: „Na świecie są dwa rodzaje ludzi: ci, którzy uważają, że są dwa rodzaje ludzi i ci, którzy tak nie sądzą”.
12 marca 2011 (sobota)
Sztuka oparta na przeżyciach i doświadczeniach Dariusza Jeża, obecnie aktora Sceny Prapremier InVitro, który w przeszłości zajmował się działalnością przestępczą, za którą otrzymał i odsiedział kilkuletni wyrok. Podczas odbywania kary w Areszcie Śledczym w Lublinie spotkał reżysera teatralnego, Łukasza Witt-Michałowskiego, który w „Teatrze pod celą” realizował Lizystratę Arystofanesa.
09 marca 2011 (środa), godz. 12:00
Spektakl "Emigranci" w reżyserii Witolda Mazurkiewicza ma być powrotem na scenę tekstu Sławomira Mrożka, który dziś po 35 latach nabiera nowych znaczeń w obliczu "polskiego" Londynu, "polskiej" Irlandii czyli zjawiska, w którym emigracja staje się etapem w życiu, doświadczeniem, ale i doznaniem upokorzenia.
31 stycznia 2011 (poniedziałek), godz. 18:00
Przedstawienie oparte jest na motywach dramatu S.I. Witkiewicza "Matka" oraz na podstawie relacji ostatniej partnerki artysty - Czesławy Korzeniowskiej. Przeżyła ona próbę samobójczą próbując zabić się wraz z Witkacym 17 września 1939r. w Jeziorach.
04 grudnia 2010 (sobota), godz. 19:00
Spektakl "Emigranci" w reżyserii Witolda Mazurkiewicza ma być powrotem na scenę tekstu Sławomira Mrożka, który dziś po 35 latach nabiera nowych znaczeń w obliczu "polskiego" Londynu, "polskiej" Irlandii czyli zjawiska, w którym emigracja staje się etapem w życiu, doświadczeniem, ale i doznaniem upokorzenia.
21 listopada 2010 (niedziela)
Już wkrótce na deskach Teatru Muzycznego W Lublinie publiczność będzie można okazję zobaczyć „Kaczo” – najlepszą komedię Bogusława Schaeffera. Spektakl stanowi wielki powrót na scenę znakomitego aktora Włodzimierza Matuszaka, a jednocześnie jubileusz 35-lecia jego pracy artystycznej.
19 listopada 2010 (piątek), godz. 19:00
Spektakl "Emigranci" w reżyserii Witolda Mazurkiewicza ma być powrotem na scenę tekstu Sławomira Mrożka, który dziś po 35 latach nabiera nowych znaczeń w obliczu "polskiego" Londynu, "polskiej" Irlandii czyli zjawiska, w którym emigracja staje się etapem w życiu, doświadczeniem, ale i doznaniem upokorzenia.
17 listopada 2010 (środa), godz. 19:00
Adaptacja powieści Michała Witkowskiego będzie podjęciem kontrowersyjnego problemu tożsamości, w świecie, który tożsamość dawno stracił na rzecz pełnego błyskotek, medialnych bytów i plastikowego blichtru świetlanych karier jednodniowych bohaterów.
28 października 2010 (czwartek), godz. 19:00
Zapraszamy do Teatru im. Juliusza Osterwy na spektakl Woody'ego Allena "Bóg" w przekładzie Anny Kołyszko.
14 października 2010 (czwartek)
Teatr Polska jest atrakcyjną ofertą teatralną kierowaną do środowisk pozbawionych kontaktu z twórczością teatralną. Projekt został zainicjowany przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego i jest koordynowany przez Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie.
03 października 2010 (niedziela), godz. 18:00
Zastanówmy się, czy aby na pewno wszystko, co przekazują nam media to prawda? Czy to, co słyszymy to czyste fakty? A może grupa desperatów, zamknięta w maleńkim studio, wymyśla historie strzelanin i trzęsień ziemi, listę przebojów układa się pod gust sponsora, „gwiazdy” występujące na żywo to niekoniecznie popularne zespoły, a laureatem ostatniego konkursu na antenie była znajoma dj’a?
23 września 2010 (czwartek), godz. 19:00
Zapraszamy na niesamowite widowisko! 23 września w Lublinie wystąpi Narodowy Balet Ukrainy "Virski" .
12 września 2010 (niedziela), godz. 19:00
Adaptacja powieści Michała Witkowskiego będzie podjęciem kontrowersyjnego problemu tożsamości, w świecie, który tożsamość dawno stracił na rzecz pełnego błyskotek, medialnych bytów i plastikowego blichtru świetlanych karier jednodniowych bohaterów.