Archiwum
04 grudnia 2009 (piątek)
Trasa koncertowa Katarzyny Groniec rozpoczęta! Cykl występów w całej Polsce związany jest z premierą jej najnowszego albumu – "Listy Julii". Na repertuar składają się piosenki Elvisa Costello z płyty „The Juliet Letters” w polskich tłumaczeniach samej wokalistki.
29 listopada 2009 (niedziela)
Powrót do od lat niegranego przedstawienia to sytuacja niecodzienna, a twórczość Samuela Becketta to świat skończony, w swych ciemnych barwach doskonały. Role w jego repertuarze uchodzą słusznie za trudne do granic wytrzymałości. Znaleźć w tej grze, co zamienia się w życie, miejsce dla siebie, zapisać ją sobą, a jednocześnie nie rozsadzić pychą – oto zadanie dla największych.
15 listopada 2009 (niedziela)
Ideą lubelskiego festiwalu, już od pierwszej edycji w roku 1997, jest zapraszanie do spotkania na płaszczyźnie artystycznej najciekawszych twórców w dziedzinie tańca współczesnego i teatru tańca z całego świata oraz konfrontowanie różnorodnych koncepcji artystycznych w myśl idei przełamywania barier kontynentalnych i kulturowych. Główną ideą tegorocznej edycji jest pokazanie teatru tańca jako dziedziny sztuki nowej, autonomicznej i niezależnej, a jednocześnie współistniejącej w dialogu z innymi.
13 listopada 2009 (piątek)
Ideą lubelskiego festiwalu, już od pierwszej edycji w roku 1997, jest zapraszanie do spotkania na płaszczyźnie artystycznej najciekawszych twórców w dziedzinie tańca współczesnego i teatru tańca z całego świata oraz konfrontowanie różnorodnych koncepcji artystycznych w myśl idei przełamywania barier kontynentalnych i kulturowych. Główną ideą tegorocznej edycji jest pokazanie teatru tańca jako dziedziny sztuki nowej, autonomicznej i niezależnej, a jednocześnie współistniejącej w dialogu z innymi.
11 listopada 2009 (środa)
Ideą lubelskiego festiwalu, już od pierwszej edycji w roku 1997, jest zapraszanie do spotkania na płaszczyźnie artystycznej najciekawszych twórców w dziedzinie tańca współczesnego i teatru tańca z całego świata oraz konfrontowanie różnorodnych koncepcji artystycznych w myśl idei przełamywania barier kontynentalnych i kulturowych. Główną ideą tegorocznej edycji jest pokazanie teatru tańca jako dziedziny sztuki nowej, autonomicznej i niezależnej, a jednocześnie współistniejącej w dialogu z innymi.
27 października 2009 (wtorek)
Sztukę „Do piachu” rozumiemy jako swoisty raport z lasu, z czasu apokalipsy, z czasu „kiedy Bóg człowieka opuścił”. Raport niezwykle współczesny, tak więc na daleki plan zeszły sprawy Armii Krajowej, lub prawie w naszej realizacji nie istnieją. Swoiście pojmowaliśmy przestrzeń tego dramatu, a co za tym idzie przestrzeń teatru.
26 października 2009 (poniedziałek)
Sztukę „Do piachu” rozumiemy jako swoisty raport z lasu, z czasu apokalipsy, z czasu „kiedy Bóg człowieka opuścił”. Raport niezwykle współczesny, tak więc na daleki plan zeszły sprawy Armii Krajowej, lub prawie w naszej realizacji nie istnieją. Swoiście pojmowaliśmy przestrzeń tego dramatu, a co za tym idzie przestrzeń teatru.
24 października 2009 (sobota)
Spektakl w swojej warstwie formalnej odnosi się do sposobów prowadzenia ciała wykorzystywanych w szeroko pojętym tańcu współczesnym z szczególnym uwzględnieniem form tańca butoh i intuitywnego .
23 października 2009 (piątek)
Spektakl w swojej warstwie formalnej odnosi się do sposobów prowadzenia ciała wykorzystywanych w szeroko pojętym tańcu współczesnym z szczególnym uwzględnieniem form tańca butoh i intuitywnego .
18 października 2009 (niedziela)
Ostatnia, niedokończona opera Giaccomo Pucciniego, historia chińskiej księżniczki Turandot zadającej zagadki i uśmiercającej zalotników, którzy nie potrafią ich rozwiązać. Pod postacią ekscentrycznego księcia Kalafa do jej królestwa trafia sam Puccini.
17 października 2009 (sobota)
Ostatnia, niedokończona opera Giaccomo Pucciniego, historia chińskiej księżniczki Turandot zadającej zagadki i uśmiercającej zalotników, którzy nie potrafią ich rozwiązać. Pod postacią ekscentrycznego księcia Kalafa do jej królestwa trafia sam Puccini.
16 października 2009 (piątek)
Ostatnia, niedokończona opera Giaccomo Pucciniego, historia chińskiej księżniczki Turandot zadającej zagadki i uśmiercającej zalotników, którzy nie potrafią ich rozwiązać. Pod postacią ekscentrycznego księcia Kalafa do jej królestwa trafia sam Puccini.
12 października 2009 (poniedziałek), godz. 18:30
Wieczór teatralny to zjawisko ulotne i nieuchwytne. Krystyna Janda wykonująca: "Johnny", "Moje blond maleństwo" i "Czego mogę sobie życzyć?" podejmuje próbę utrwalenia najsłynniejszych przebojów teatralnych. Wszystkie piosenki w arcymistrzowskich tłumaczeniach Jeremiego Przybory i Wojciecha Młynarskiego.
10 października 2009 (sobota)
Jeden z najniezwyklejszych spektakli jakie powstały na lubelskiej scenie teatru tańca. Choreografia została zainspirowana malarstwem Wasilija Kandinsky'ego a także jego tekstami teoretycznymi, w szczególności zaś traktatem "Punkt i linia a płaszczyzna".
09 października 2009 (piątek)
Jeden z najniezwyklejszych spektakli jakie powstały na lubelskiej scenie teatru tańca. Choreografia została zainspirowana malarstwem Wasilija Kandinsky'ego a także jego tekstami teoretycznymi, w szczególności zaś traktatem "Punkt i linia a płaszczyzna".
25 września 2009 (piątek), godz. 21:30
ACK UMCS Chatka Żaka oraz Warsztaty Kultury zapraszają na spektakl jednego z najciekawszych polskich teatrów alternatywnych.
28 czerwca 2009 (niedziela), godz. 19:00
W Hiroszimie stoi pomnik dwunastoletniej dziewczynki trzymającej nad głową papierowego żurawia… Sadoko Sasaki wierzyła, że gdy złoży tysiąc takich żurawi spełni się jej jedno życzenie: wyzdrowieje, lub według innej wersji, zapanuje pokój na świecie.
18 czerwca 2009 (czwartek), godz. 20:00
Na "Ballady kochanków i morderców" złożyło się kilkanaście utworów Nicka Cave'a. Teatr Korez jako pierwszy miał odwagę zaprezentować je nie przez pryzmat tragizmu, zabarwiając krwawe opowieści dawką czarnego humoru. Każda z pieśni to osobny obrazek, brak tu słowa wiążącego, brak także akcji, jest za to klucz emocjonalny, którym twórcy otwierają pokłady naszej wrażliwości.
18 maja 2009 (poniedziałek), godz. 19:00
Żółta Strzała to pociąg, który nie ma początku ani końca. Nie zatrzymuje się na żadnej stacji i nie można z niego wyjść. W środku toczy się normalne życie: ludzie rodzą się i umierają, kochają, robią interesy, grają w karty, zapełniają codzienność drobnymi zajęciami. Nie słyszą nawet stukotu kół. Tylko nieliczni zadają sobie pytania: dokąd jedziemy? co jest poza pociągiem?
08 maja 2009 (piątek), godz. 19:00
Poszukuję formy. Upatruję jej w intuicyjnej celowości moich działań. Badam zależności pomiędzy psyche i fizis – szukam reakcji w mięśniach – w ciele – w przestrzeni. Tożsamość i ponad strukturalna pamięć ciała jest wytyczną.