Archiwum
10 października 2012 (środa)
„Reakcje” to hasło, pod którym odbywa się tegoroczna edycja III Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego „Pleśń z oczu”. Ideą Festiwalu jest próba zderzenia najaktywniejszych środowisk teatralnych z Polski i z zagranicy w celu nawiązania międzykulturowego dialogu na rzecz wskrzeszenia pierwotnego rozumienia kultury studenckiej, kiedy to uczelnia była tyglem, w którym mieszały się i ścierały różne koncepcje światopoglądowe, artystyczne, w tym również koncepcje teatralne.
09 października 2012 (wtorek)
„Reakcje” to hasło, pod którym odbywa się tegoroczna edycja III Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego „Pleśń z oczu”. Ideą Festiwalu jest próba zderzenia najaktywniejszych środowisk teatralnych z Polski i z zagranicy w celu nawiązania międzykulturowego dialogu na rzecz wskrzeszenia pierwotnego rozumienia kultury studenckiej, kiedy to uczelnia była tyglem, w którym mieszały się i ścierały różne koncepcje światopoglądowe, artystyczne, w tym również koncepcje teatralne.
05 października 2012 (piątek), godz. 19:00
Dlaczego „nagość", autentyczność, spontaniczność wciąż nie mają racji bytu w opanowanym przez kolejną mutację „formy" świecie? Pytania, jakie obsesyjnie stawia w swej twórczości Witold Gombrowicz, pojawiają się w jego pierwszym dramacie - „Iwonie, księżniczce Burgunda" – sztuce, którą w reżyserii Bogdana Toszy zobaczymy jako pierwszą premierę sezonu na deskach Teatru im. Juliusza Osterwy.
25-26 września
25-26 września 2012, godz.: 19:00 Warsztaty Kultury, Sala Widowiskowa ul. ks. J. Popiełuszki 5, Lublin, wstęp wolny.
20 września 2012 (czwartek), godz. 19:00
Reżyser Tadeusz Bradecki kontynuuje na scenie Teatru im Osterwy przepyszną zabawę z Szekspirem. Tym razem wybrał dla widzów sztukę nigdy dotąd nie graną w Lublinie!
23 czerwca 2012 (sobota), godz. 18:00
Sztuki zmarłego w 1999 roku wybitnego izraelskiego dramatopisarza, poety i reżysera teatralnego Hanocha Levina (autora słynnego Kruma), zdobyły ostatnio przebojem polskie sceny, ciesząc się ogromnym aplauzem krytyków i publiczności. Ich niezwykły język i groteskowość, połączenie tragizmu i komizmu, a jednocześnie uniwersalność przekazu i głęboka zaduma nad losem człowieka sprawiły, że uznane zostały one za prawdziwe arcydzieła literatury teatralnej. Taka jest również Udręka życia. Gorzka refleksja nad przemijaniem życia i miłości pary starzejących się ludzi, okraszona specyficznym, Levinowskim liryzmem i dowcipem, prowokuje tyleż do poważnych przemyśleń, co przynosi znakomitą zabawę dla widzów.
22 czerwca 2012 (piątek), godz. 19:00
Rozpisana na sześć rozmów fascynująca opowieść o skomplikowanych relacjach w związku małżeńskim, o zdradzie i jej wielorakich konsekwencjach, a także o przyjaźni, wierze i miłości.
22 maja 2012 (wtorek), godz. 19:00
Spektakl Janusza Opryńskiego - laureata Nagrody TVP Kultura "Gwarancja Kultury 2012" uznany za "Wydarzenie Kultury 2011" przez Gazetę Wyborczą. W opinii krytyków teatralnych jedno z najwybitniejszych przedstawień minionego sezonu w Polsce.
21 maja 2012 (poniedziałek), godz. 19:00
Sala Widowiskowa w Warsztatach Kultury, ul. Popiełuszki 5
Bilety: 12/20 zł. Bilety do nabycia w kasie Centrum Kultury w Lublinie oraz w miejscu spektaklu na godzinę przed rozpoczęciem.
20 maja 2012 (niedziela), godz. 19:00
Sala Widowiskowa w Warsztatach Kultury, ul. Popiełuszki 5
Bilety: 12/20 zł. Bilety do nabycia w kasie Centrum Kultury w Lublinie oraz w miejscu spektaklu na godzinę przed rozpoczęciem.
07 maja 2012 (poniedziałek), godz. 19:00
Główna bohaterka monodramu Karoliny Porcari przypomina opętanego wyrzutka walczącego o prawo do życia wbrew dawnym winom. Najczulszym instrumentem jej psychiki jest wrażliwość i emocjonalność.
27 kwietnia 2012 (piątek)
Na scenie - Tomasz Bazan i Jacek Poniedziałek
Kiedy: 27.04. i 28.04, godz. 20.00
Gdzie: Teatr Stary, ul. Jezuicka 18
Bilety: I miejsca: 30/40 zł / II miejsca: 20/30 zł / III miejsca: 15 zł
26 kwietnia 2012 (czwartek), godz. 19:00
Sala Widowiskowa w Warsztatach Kultury, ul. Popiełuszki 5
Bilety: 12 / 20 zł - do kupienia w kasie Centrum Kultury oraz w miejscu wydarzenia na godzinę przed rozpoczęciem
14-15 kwietnia
W sobotę o godzinie 21 rozpocznie się noc warsztatów "Głos. Ciało. Przestrzeń" - prowadzenie: Elżbieta Rojek.
29 lutego 2012 (środa)
Makbeta wyreżyserował Leszek Mądzik, jeden z najciekawszych twórców teatru plastycznego w Europie. – Tak już jest w moim teatrze, że czerń jest blejtramem, światło pędzlem, którym maluję obrazy. Ponieważ obraz jest dla mnie najważniejszy, skróciłem tekst dramatu. Zderzam słowo i aktora z obrazem – mówi Mądzik.
23 stycznia 2012 (poniedziałek)
"Lubelska Ferdydurke jest niewiarygodnie śmieszna – śmieszność gagu, grepsu, slapstiku. Porywająco grana, lekka, a zarazem bezczelnie dosadna w obracaniu tekstem Gombrowicza, z którego ocalały tylko najlepsze numery." Łukasz Drewniak, Teatr.
22 stycznia 2012 (niedziela), godz. 19:00
"Lubelska Ferdydurke jest niewiarygodnie śmieszna – śmieszność gagu, grepsu, slapstiku. Porywająco grana, lekka, a zarazem bezczelnie dosadna w obracaniu tekstem Gombrowicza, z którego ocalały tylko najlepsze numery." Łukasz Drewniak, Teatr.
21 stycznia 2012 (sobota)
Jest takie powiedzenie: „Na świecie są dwa rodzaje ludzi: ci, którzy uważają, że są dwa rodzaje ludzi i ci, którzy tak nie sądzą”. Zastanawiające, co z tego wynika? Jaki cel i sens ma istnienie człowieka w postaci mężczyzny i kobiety? A może ten podział nie jest istotny? A może „on” i „ona” to jedno, coś w rodzaju „nano”? „nano” oznacza coś, czego gołym okiem nie da się zobaczyć.
20 stycznia 2012 (piątek)
Jest takie powiedzenie: „Na świecie są dwa rodzaje ludzi: ci, którzy uważają, że są dwa rodzaje ludzi i ci, którzy tak nie sądzą”. Zastanawiające, co z tego wynika? Jaki cel i sens ma istnienie człowieka w postaci mężczyzny i kobiety? A może ten podział nie jest istotny? A może „on” i „ona” to jedno, coś w rodzaju „nano”? „nano” oznacza coś, czego gołym okiem nie da się zobaczyć.
07 grudnia 2011 (środa)
„Otello” to opowieść o obcym. O świecie naszych, którzy obcego potrzebują, otwierają się nań, w nim szukają oparcia, a jednocześnie o świecie, w którym obcy zawsze oznacza winny. Obcy daje nam świadomość tego, kim jesteśmy, określa nasze granice. W odniesieniu do niego, myślimy o samych sobie.