01 marca 2007 (czwartek), godz. 20:00

Drony, trans i gongi

Muzycy grupy HATI przygotowali na trasę koncertową (po centralnej i południowo-wschodniej Polsce) w lutym 2007 r. specjalny program, oparty wyłącznie na brzmieniu instrumentów akustycznych.

Jednocześnie zespół przekształcił się na tę okoliczność w trio. HATI proponuje znowu zaskakującą i transową feerię dźwięków i rytmów, wymykającą się gatunkowym określeniom.

 

Grupa wystąpi w składzie: Rafał Sabon Kołacki,  Dariusz Wojtaś,  Rafał Iwański

 

HATI to projekt muzyczny bazujący na brzmieniu instrumentów akustycznych – tradycyjnych  lub zbudowanych własnoręcznie – oraz urządzeń elektronicznych. HATI łączyw sobie zainteresowania współczesną muzyką improwizowaną i akustyczną oraz rytualną  i medytacyjną. Grupa powstała w 2001 r. w Toruniu, kiedy to dwaj artyści dźwięku Rafał Iwański i Dariusz Wojtaś zdecydowali się na realizację nowej drogi poszukiwań, opierając się na wieloletnich doświadczeniach z psychodeliczną muzyką rockową i elektroniczną.

 Muzycy HATI zagrali dotychczas kilkadziesiąt koncertów oraz  pojawili się na kilku  festiwalach (m.in. Wrocław Industrial Festival, Audio Art Festival, Festiwal Muzyka  w Krajobrazie, Międzynarodowy Festiwal Bulwar Sztuki).  Wydali kilka płyt  (oraz  zawitali  na kompilacjach),  które zostały bardzo dobrze przyjęte w prasie muzycznej i wśród słuchaczy, zarówno w Polsce jak i poza granicami kraju. Współpracują z amerykańskim perkusjonistą Z’EVem – jednym z założycieli ruchu kulturowego „industrial” w latach 70. XX w. – grając z nim koncerty (dwie wspólne trasy) i realizując wspólne wydawnictwa;  koncertowo z artystą multimedialnym Andrzejem Wasilewskim,  Rafałem Nowakowskim (eRefeN) – artystą dźwięku, performerem i agentem Chaosu oraz  pionierem polskiego punk rocka, orientalistą i poetą Maciejem Magurą Góralskim (ex-Kryzys, Bakszysz).  Natomiast studyjnie kolaborują z Andrzejem Lalinem Kasprzykiem (Tam Tam Project),  z którym przygotowują wspólną płytę.

 

Podczas wystąpień HATI na żywo, oprócz dźwięków wydobywanych z rozbudowanego zestawu instrumentów akustycznych z różnych stron świata – takich jak m.in. gongi syjamskie i chińskie, ligawki podlaskie, klarnety arabskie, bębny afrykańskie oraz obiekty  recyclingowe  z metalu, plastiku i drewna -  uwagę przykuwa  także sam aspekt wizualny instrumentarium. To co ma do przedstawienia HATI można śmiało określić jako „teatr dźwiękowy” lub „seans instrumentalny”.  

 

01.03 Lublin: Centrala, ul. Peowiaków 12, godz. 20.00

 

Źródło: :independent.pl


ostatnia zmiana: 2007-02-12
Komentarze
Polityka Prywatności