14. 03. 2013 r (czwartek) godzina 19:00, ACK "Chatka Żaka", ul. Radziszewskiego 16, Sala Widowiskowa. Bilety: 10/15 zł. Rezerwacja lub tel. 512 812 468
Czytelnia Dramatu prezentuje pierwszy pełnowymiarowy spektakl pod tytułem Wejście Smoka. Trailer będący adaptacją sztuki Mateusza Pakuły, jednego z najciekawszych polskich dramaturgów młodego pokolenia.
Spektakl to zaskakująca tragikomedia o przemocy, pop-kulturze i tożsamości, której akcja rozgrywa się na planie... filmowym!
tekst: Mateusz Pakuła
reżyseria i choreografia: Daniel Adamczyk
konsultacje choreograficzne: Elżbieta Rojek
muzycy: Tadeusz Cieślak, Justyna Kazek, Damian Rychłowski, Maciej Wieżyński
kostiumy: Agnieszka Gurczyńska
światło: Jarosław Figura
multimedia: Piotr Lużyński
głos z offu: Wojciech Grochowalski
występują: Ewelina Drzał, Grzegorz Fiałkiewicz, Patryk Górka, Bartosz Karcz, Justyna Kazek, Celestyna Kostrubiec, Małgorzata Krasowska, Ludwika Mroczkowska, Kacper Sulowski, Mateusz Źrebiec, Jan Żórawski
produkcja: Czytelnia Dramatu, Akademickie Centrum Kultury UMCS „Chatka Żaka” przy wsparciu finansowym rektora UMCS.
"(...) Wejście Smoka. Trailer lubelskiej Czytelni Dramatu w reżyserii Daniela Adamczyka w postaci pełnego spektaklu nabiera dużo większej mocy.
Krystalizuje się jego przekaz, nie jest już tylko krytyką popkultury i
zlepkiem dość przypadkowych scen, ale staje się interesującą rzeczą o…
kobietach i ich triumfie (...) Całość wciąż zmienia tonację – w
jednym momencie na scenie oglądamy groteskową scenę doprowadzającą
widownię do śmiechu do rozpuku, by po chwili zrobiło się bardzo poważnie. Takie wahania nastroju
towarzyszą całemu spektaklowi i nie pozwalają widzowi nawet na chwilę
odpocząć.
Przez scenę przewija się galeria barwnych postaci, z których każda tworzy oryginalną i wartą uwagi kreację. Nie wolno pominąć także ruchu scenicznego, dopracowanego w każdym elemencie i pozbawionego przypadkowości. Sceny walki z pewnością nie należały do łatwych, a jednak udało się je wypracować. W tych momentach widać umiejętność pracy aktorów w zespole oraz wzajemnego reagowania na swoje ruchy.(...)"
Wioleta Rybak, Teatralia