21 - 22.02.2014

Wideo w sztukach wizualnych – konferencja naukowa w Galerii Labirynt

Wideo w sztukach wizualnych

21 - 22.02.2014 (piątek – sobota), wstęp wolny, Galeria Labirynt, ul. ks. J. Popiełuszki 5, Lublin.

Technika wideo nieprzerwanie od lat 60. XX wieku jest medium coraz powszechniej stosowanym przez artystów sztuk wizualnych i stanowi niegasnące źródło inspiracji dla twórców każdej kolejnej dekady. Artyści testują możliwości przekazu związane z użyciem kamery, manipulują obrazem i dźwiękiem, każdorazowo wykorzystując projekcje w indywidualny sposób. Różnice w posługiwaniu się tym medium zaczynają się na poziomie wyboru sprzętu, poprzez metodę filmowania i montaż, po wybór miejsca i sposobu prezentacji pracy. Możliwości, jakie daje wykorzystanie w sztuce współczesnej techniki wideo, wciąż się poszerzają. Celem sesji jest próba ujęcia różnorodności zastosowań wideo w sztuce oraz poddanie refleksji potencjału artystycznego tego medium. Konferencję poprowadzi prof. zw. dr hab. Ryszard W. Kluszczyński.

Program:

PIĄTEK, 21.02.2014

10.00 - 13.30

Ryszard W. Kluszczyński (Uniwersytet Łódzki)

Video art - od autonomii do rozproszonej wszechobecności

Gabriela Pienias (Uniwersytet Śląski w Cieszynie)

Projekcje wideo w przestrzeni publicznej według Krzysztofa Wodiczko oraz problem dyslokacji i delokalizacji

Tomasz Załuski (Uniwersytet Łódzki)

Infermental - międzynarodowy magazyn artystyczny na kasetach wideo (1980-1991)

Dagmara Rode (Uniwersytet Łódzki)

Uwagi o materiale znalezionym w sztuce wideo

Anna Bakiera (Katolicki Uniwersytet Lubelski), Cezary Hunkiewicz (Katolicki Uniwersytet Lubelski)

Znaczenie wideo w środowisku twórców graffiti. Fenomen filmu - "Territtorial Pissing" NUGa

| 13.30 - 14.30 - przerwa |

14.30 - 17.30

Marek Wołyński (Galeria Unit24)

Między white cubem a black boxem. Komunikacja i komfort odbioru a współczesne sposoby aranżacji obrazów projektowanych

Marcin Pastwa (Katolicki Uniwersytet Lubelski)

Czas przeszły ciągły - ruchome obrazy Tacity Dean

Marta Miś-Michalska (Zachęta - Narodowa Galeria Sztuki)

Czy półkobiety istnieją? Fałszywy dokument jako strategia autorska w filmach Jacka Malinowskiego

Bogumiła Śniegocka (Uniwersytet Jagielloński)

Filmy Wilhelma Sasnala w kontekście filozofii Gilles'a Deleuze'a

SOBOTA, 22.02.2014

10.00 - 13.30

Mariusz Wirski (Uniwersytet Gdański)

Wideo jako medium w kinie autobiograficznym

Natalia Biesiada (Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie)

Maski i lustra. Autoportrety artystów współczesnych w realizacjach wideo

Eliza Cieszkowska (Uniwersytet Jagielloński)

Performance w oku kamery. O twórczej roli montażu

Jakub Kłeczek (Uniwersytet Adama Mickiewicza)

Uwikłania kamery przemysłowej w performance

Katarzyna Słoboda (Muzeum Sztuki w Łodzi)

Improwizacja zapośredniczona

| 13.30 - 14.30 - przerwa |

14.30 - 17.00

Piotr Sikora (Małopolski Ogród Sztuki)

Kocham Cię Canonie 5De!

Marietta Kuźniewska (Poznań)

Sztuka wideo w twórczości współczesnych artystów kubańskich

Magdalena Długosz (Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej)

Medytatywność wideo


opublikowano: 2014-02-20
Komentarze
Polityka Prywatności