Trwa druga edycja akcji „Projekt: Praca”, zainicjowanej przez "Gazetę Wyborczą". Jej celem jest pomoc młodym ludziom wchodzącym na rynek pracy. Już 10 października br. w Lublinie odbędą się pierwsze warsztaty dla studentów i absolwentów, podczas których będzie można dowiedzieć się m.in. jak profesjonalnie przygotować dokumenty aplikacyjne, jak zaprezentować się w sytuacjach zawodowych, a także jak zrobić dobre wrażenie podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Kolejne warsztaty zorganizowane zostaną w 11 polskich miastach - głównych ośrodkach akademickich w kraju.
Według danych Eurostatu bezrobocie w grupie osób do 25. roku życia w ostatnich latach dotknęło co czwartą osobę w tym przedziale wiekowym. Po doświadczeniach i wnioskach, jakie przyniosła pierwsza edycja "Projekt: Praca" przeprowadzona w 2013 r., organizatorzy akcji rozpoczynają działania, które mają skutecznie rozwiązać ten problem.
10 października br. w Lublinie rozpocznie się część praktyczna akcji "Wyborczej", czyli bezpłatne warsztaty dla studentów i absolwentów przybliżające kwestie sprawnego poruszania się po rynku pracy. Uczestnicy zajęć dowiedzą się m.in., jak odkryć swoje mocne i słabe strony, jak profesjonalnie przygotować dokumenty aplikacyjne, jak zaprezentować się w sytuacjach zawodowych, jak skutecznie szukać pracy w obecnych realiach oraz jak zrobić dobre wrażenie podczas rozmowy kwalifikacyjnej.
Każde ze spotkań będzie prowadzone przez profesjonalnych trenerów, coachów oraz specjalistów rynku pracy z wieloletnim doświadczeniem.
Warsztaty odbędą się w 11 miastach - głównych ośrodkach akademickich - w Warszawie (na dwóch uczelniach), Gdańsku, Lublinie, Wrocławiu, Rzeszowie, Łodzi, Krakowie, Poznaniu, Białymstoku, Toruniu i Bydgoszczy.
W ubiegłym roku w warsztatach "Projekt: Praca" wzięło udział ponad 1,3 tys. studentów i absolwentów. Dzięki przeprowadzonej ankiecie organizatorzy akcji dowiedzieli się, że część z nich krótko po tym znalazła pierwszą pracę.
Dlatego tegoroczne działania będą podstawą do wypracowania i wprowadzenia na stałe na uczelniach pilotażowego przedmiotu, w trakcie którego praktycy i profesjonaliści będą uczyć młodych zasad skutecznego szukania pracy. W tym celu "Wyborcza" rozpoczęła współpracę z Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Program, zgodnie z planami, ma być ogłoszony na koniec akcji, a wprowadzony na uczelnie w roku akademickim 2015/2016.
W ramach akcji "Projekt: Praca" od kwietnia do grudnia 2014 roku co tydzień "Gazeta Wyborcza" publikuje teksty poświęcone bezrobociu wśród studentów i absolwentów, poradniki, propozycje rozwiązań sprawdzonych za granicą, reportaże oraz wywiady z ekspertami.
Zakończeniem akcji będzie konferencja podsumowująca wydarzenie, która odbędzie się na początku 2015 r.
Partnerami akcji społecznej "Projekt: Praca" są: Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Polsce oraz firmy: McDonald's, Nestlé oraz Deloitte.
Koncepcja akcji powstała w dziale akcji społecznych "Gazety Wyborczej". Działania koordynuje Grażyna Borkowska, zastępca szefa działu.
Więcej na: Wyborcza.pl/projektpraca