ie chodzi o lanie wody przy mówieniu, czy pisaniu. Języka obcego i pływania należy się uczyć praktycznie. Ten warunek przy nauce języka obcego spełnia wykorzystanie metody komunikatywnej.
Metoda komunikatywna + MULTIMEDIA w Euro-Forum.
Metodę komunikatywną można wykorzystać dużo lepiej, posługując się multimediami. Komunikację, rozumienie ze słuchu i poprawną wymowę najlepiej ćwiczy się w naszych laboratoriach językowych ze słuchawkami.
Dużą aktywność na zajęciach uzyskuje mianowicie się przez ćwiczenia w podgrupach, parach, co jest możliwe w pracowni językowej, ponieważ jedna grupa nie przeszkadza drugiej. Lektor mający do dyspozycji specjalistyczne oprogramowanie do podręcznika kursowego, ma więcej czasu dla swoich uczniów w czasie zajęć.
Nagrania audio są prezentowane w bardzo dobrej jakości dżwięku, materiały filmowe w dużym formacie na całej tablicy. Cały przebieg zajęć może zostać wysłany do słuchaczy mailem, ponieważ notatki robione na tablicy są zapisywane w postaci elektronicznej. Wizualizacja, duża ilość przykladów, aktywny udział w zajęciach, samodzielność w dochodzeniu do zrozumienia - podstawowe kryteria metody komunikatywnej, można przy wykorzystaniu multimediów spełnić w 100%.
Języków obcych należy uczyć się aktywnie, biorąc czynny udział w zajęciach.
Lektor nie podaje jedynie reguł, gotowych rozwiązań,, tylko stara się na nie naprowadzić słuchaczy; dochodząc do czegoś samemu zapamiętuje się to na dłużej
Zasady funkcjonowania języka obcego obrazuje się wieloma przykładami, nie chodzi o nauczenie się reguły na pamięć tylko o umiejętność posłużenia się nią
Zwrócenie uwagi na pragmatyczny aspekt nauki – to znaczy: wiedząc do czego jest nam potrzebna na przykład nowa struktura językowa uczymy się jej z konkretnym celem, a więc efektywniej
Lektor nie jest centralna figurą na zajęciach, lecz moderatorem, który aktywuje i zachęca do pracy
Nauka samodzielności w posługiwaniu się językiem obcym, pokonanie bariery strachu przed błędami, język jest narzędziem potrzebnym do spełnienia zadania, a nie sztuką samą w sobie.
Do omawianych zagadnień uczniowie powinni znaleźć osobisty stosunek, identyfikując się z danym tematem jest dużo łatwiej się do niego odnieść
Duże zróżnicowanie ćwiczeń, ćwiczenie wszystkich sprawności językowych
Progresja trudności – przejście od ćwiczeń łatwiejszych do trudniejszych
Mała ilość ćwiczeń, tylko z jedną możliwą odpowiedzią, stosowanie natomiast wielu ćwiczeń, które dopuszczają alternatywne rozwiązania
Impulsy do nauki nie wychodzą tylko od lektora lub z podręcznika, lecz przede wszystkim od innych uczniów
Uczniowie wypowiadają się nie jako figury z tekstów, tylko jako oni sami, formułując przy tym treści w odniesieniu do nich samych. Dzięki temu uczą się rzeczy, które mogą zostać wykorzystane w życiu, a nie tylko na zajęciach
Doświadczenia, zainteresowania i potrzeby uczniów są uwzględniane przy tworzeniu programu zajęć
Różne metody nauczania, takie jak zabawy, odgrywanie ról i inne ćwiczenia aktywizujące uczniów.
Wizualizacja: łączenie tekstów z obrazami, przedstawianie reguł gramatycznych jako rysunków itp.
Nowe wyrazy i określenia zapamiętujemy po usłyszeniu lub przeczytaniu ich około 7-8 razy, tak też bardzo istotnym elementem nauki jest systematyzacja i powtarzanie.
Językiem posługujemy się w konkretnych sytuacjach, nauczanie komunikatywne zaplanowano więc w taki sposób, żeby uczniowie mogli wykorzystać wszystkie swoje umiejętności językowe i pozawerbalne, porozumiewając się ze sobą.
Językiem posługujemy się w konkretnych sytuacjach, nauczanie komunikatywne zaplanowano więc w taki sposób, żeby uczniowie mogli wykorzystać wszystkie swoje umiejętności językowe i pozawerbalne, porozumiewając się ze sobą.