W ramach prac studentów powstały m.in. analiza nastroju Vincenta van Gogha, przeprowadzona na podstawie jego listów, wykresy przedstawiające tematykę piosenek Toma Waitsa, czy chmury słów najczęściej występujących w wierszach Piotra Szmitkego.
Studenci starali się też pokazać, czy temat samotności na obrazach amerykańskiego malarza Edwarda Hoppera wiąże się z liczbą postaci, które pojawiają się na obrazach tego artysty, a także tworzyli wykresy ilustrujące rodzaj dzieł sztuki tworzonych przez Andy'ego Warhola.
Stworzono też analizy popularności artystów i ich dzieł na przestrzeni dekad, a nawet wieków. Powstały interaktywne linie życia artystów, na których umieszczone zostały m.in. najważniejsze ich dzieła. Studenci o wybranych przez siebie artystach prowadzili też blogi.
Celem projektu była analiza dużych ilości danych kulturowych z użyciem metod z pogranicza badań statystycznych i jakościowych oraz oprogramowania komputerowego i aplikacji sieciowych. Wizualizacje danych wykorzystywane były jako element metody badawczej.
Na stronie projektu można przeczytać, że został on zainspirowany badaniami z pogranicza nauk humanistycznych i nowych mediów określanych jako humanistyka cyfrowa, analityka kulturowa lub kulturonomika.
Zajęcia były realizowane w Instytucie Kulturoznawstwa UMCS na zajęciach z przedmiotu "Multimedia" prowadzonych przez Radosława Bombę.