Eliza Galey ur. 1978 roku jest absolwentką Wydziału Artystycznego UMCS w Lublinie (dyplom z grafiki, aneks z rysunku w 2002 roku). Ma w swoim dorobku wystawy indywidualne m. innymi w: Galerii Arsenał w Białymstoku, Galerii Zakręt w Warszawie (2003), Galerii Entropia we Wrocławiu (2004) w CSW Zamek Ujazdowski w Warszawie i Fabryce Trzciny w Warszawie oraz Galerii Wozownia w Toruniu (2005).
Uczestniczyła w wystawach zbiorowych, m. innymi w:
novart.pl w Krakowie (2002), Supermarket Sztuki III w Warszawie, Anatomii momentów w Mariefred w Szwecji (2003), Breakthrough, Perspectives on art w Grote Kerk Den Haag w Holandii (2004), Art Poznań (2005), Biała nad Białą w Bielsko Białej (2011). Mieszka i pracuje w Lublinie.
Eliza Galey już kilkanaście lat posługuje metodą Braille'a tworząc swoje prace na papierze. Ta specyficzna technika zapisu stała się jej artystycznym językiem. Tworzy prace, które sytuują się na granicy wizualnego postrzegania. Wypukłe, ledwo wyczuwalne punkty, dla widzących są ledwo śladem, dla niewidzących stają się podstawową wskazówką do odbierania informacji.
Na obecnej wystawie artystka prezentuje cykl fotograficznych autoportretów, które zostały pozbawione elementów twarzy. W to miejsce zaś pojawiły się formy braillowe: nos, usta, oczy czy ucho. Elementy ciała uzyskały tu tożsamość dotykową. Utraciły sens wizualny a stały się zmysłami tylko rozpoznawanymi przez dotyk. Na wystawie znajdzie się dodatkowo tapeta przedstawiająca blok gdzie mieszka artystka, na której będzie prezentowany film wideo.
Wystawy Galey dotyczą zmysłu dotyku i jego wpływu na percepcję. Pojawia się tu forma pytania o sens sztuki jako wartości nie tylko wizualnej.
Młode Forum Sztuki Galerii Białej / Paulina Sadowska - Way Inside
Na obecnej wystawie artystka prezentuje dwie animacje "Wonder wonder Land" i "Daytime" oraz związany z nimi cykl obrazów.
Paulina Sadowska w swojej twórczości inspiruje się archiwalnymi fotografiami, które zwykle wynajduje w internetowych archiwach. Są to zazwyczaj czarno-białe zdjęcia, związane z niezwykłymi sytuacjami, obrazującymi akty przemocy, fotografie wojenne lub sceny mniej określone ale skrywające tajemnice lub pejzaże. Na ich bazie powstają zarówno animacje jak i cykle obrazów. Nie są to jednakże proste przeniesienia narracji tam występującymi, wręcz przeciwnie, wszystko, co jest oczywistym reporterskim przekazem fotograficznym jest przez autorkę pomijane, kasowane. Pozostaje to, co jest konieczne do powstania nowej narracji zarówno na obrazach jak i w animacjach. Znika dosłowność przekazu a w to miejsce pojawia się tajemnicza pustka, coś z pogranicza snów, mrocznych zjaw, surrealistycznych obrzeży, zdarzeń zapamiętanych z odległych czasów…
Paulina Sadowska, ur. 1985 W latach 2004-2009 studiowała grafikę na Wydziale Artystycznym Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Jej prace prezentowane były na wystawach indywidualnych w kraju i za granicą, m. in. Wonder wonder land, Bałtycka Galeria Sztuki Współczesnej, Ustka (2010); Sleeping in the grass, Galeria Biała, Lublin (2009); Paradise Lost, Galeria Sandhofer, Innsbruck, Austria (2009); What's Hidden and Exposed, Galeria Sandhofer, Innsbruck, Austria (2009); Miś Uszatek - tylko dla dorosłych, Galeria Kont, Lublin (2008). Brała też udział w wystawach zbiorowych, jak No Budget Show 3, Galeria Kordegarda, Warszawa (2011); 6. Triennale Młodych, Centrum Rzeźby Polskiej, Orońsko (2011); 10. Konkurs Gepperta, Galeria Awangarda, Wrocław (2011). Laureatka III Festiwalu Sztuki Młodych Przeciąg.