Wykład połączony z panelem dyskusyjnym i prezentacją pt. „Najnowsze osiągnięcia technologii muzycznej w standardach kształcenia, kompozycji i produkcji muzycznej” odbędzie się 12 grudnia (wtorek) o godz. 12 w sali nr 14 Instytutu Muzyki na Wydziale Artystycznym UMCS (al. Kraśnicka 2a, Lublin).
Wykład pt. "Dotykowa ewolucja - twórczość muzyczna i aplikacje iOS" dra Marcina Koszołko z Melbourne Polytechnic będzie powtórką odczytu przedstawionego podczas 12. Międzynarodowej Konferencji Art of Record Production w Sztokholmie - jednego z największych na świecie wydarzeń branżowych. Dr Koszołko zapozna uczestników z fragmentami swojego wystąpienia w języku polskim.
Odbędzie się także dyskusja o technologii w służbie sztuki i granicach artyzmu. Jej uczestnicy poddadzą ocenie nowe osiągnięcia technologiczne i ich zastosowanie w procesie twórczym. W panelu dyskusyjnym, oprócz studentów kierunków: Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej oraz Jazz i muzyka estradowa, weźmie udział gość specjalny - dr hab. Mariusz Bogdanowicz z Zakładu Muzyki Rozrywkowej UMCS.
W trakcie wydarzenia zaprezentowane będą również możliwości współpracy muzycznej na odległość za pomocą narzędzia RMCS (Remote Music Collaboration Software) - nowoczesnej platformy Ohm Studio i kreatywnej społeczności muzycznej zrzeszonej wokół niej. Słuchacze zapoznają się z międzykontynentalnymi sesjami nagraniowymi, m.in. utworem "Uśmiech Tadeusza", który otrzymał wyróżnienie na Międzynarodowym Konkursie Kościuszkowskim zorganizowanym przez australijską organizację "Kosciuszko Heritage Inc." wspieraną przez Kopiec Kościuszki, The Kosciuszko Foundation/Polską Fundację Kościuszkowską oraz Kancelarię Premiera RP.
Dr Marcin Koszołko (Martin Koszolko) - mieszkający na stałe w australijskim Melbourne producent muzyczny i wykładowca akademicki polskiego pochodzenia. Ma rozlegle doświadczenie jako kompozytor, wykonawca oraz producent muzyki. Wykładowca na RMIT University i Melbourne Polytechnic oraz prelegent wielu międzynarodowych konferencji nt. różnych aspektów produkcji dźwięku.