Wydział Filozofii i Socjologii Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej świętuje swoje 35-lecie. Uroczyste obchody odbędą się w najbliższy czwartek (11 grudnia) o godz. 10.00 w Auli im. prof. Narcyza Łubnickiego na Wydziale Filozofii i Socjologii (pl. Marii Curie-Skłodowskiej 4, Lublin).
Podczas wydarzenia byli i obecni dziekani Wydziału podzielą się wspomnieniami związanymi z tą jednostką. Głos zabiorą również dyrektorzy Instytutów oraz wybitni absolwenci, którzy opowiedzą o swoich sukcesach i ciekawych historiach dotyczących nauki na WFiS. Warto przy tym podkreślić, że Wydział może się poszczycić ponad 4 tysiącami absolwentów. W czasie uroczystości pracownikom zostaną wręczone wyróżnienia Homo Didacticus.
Nie zabraknie też akcentów z udziałem studentów, a na Wydziale kształci się ich obecnie ok. 600. Będzie można zobaczyć jednostkę ich oczami. A to wszystko podczas spektaklu „oPOwieść studencka – RAdy z przeszłości NA WFiS UMCS” w reżyserii Julii Pająk (przewodniczącej Rady Wydziałowej Samorządu Studentów WFiS) powstałego pod opieką merytoryczną Izabeli Pastuszko (dyrektor Akademickiego Centrum Kultury i Mediów UMCS Chatka Żaka) i dr Moniki Baczewskiej-Ciupak.
Uroczystość uświetni występ artystyczny – minirecital w wykonaniu Julii Milewskiej i Michała Czecha.
Organizatorzy
obchodów mają nadzieję, że czas spędzony wspólnie podczas jubileuszu
będzie okazją do wspomnień i podsumowania dotychczasowej działalności
oraz zarysowania kierunków dalszego rozwoju Wydziału.
Rys historyczny
Prof. Narcyz Łubnicki uważany jest za twórcę środowiska filozoficznego UMCS (jeszcze w czasach powstawania Uniwersytetu). W 1973 r. utworzono Międzyuczelniany Instytut Filozofii i Socjologii, który w sierpniu 1990 r. dał początek istnieniu Wydziału Filozofii i Socjologii UMCS. Od roku akademickiego 1997/98 w strukturze Wydziału zostały wyodrębnione dwa instytuty: Instytut Filozofii i Instytut Socjologii.
Obecnie pracownicy WFiS mogą poszczycić się wieloma osiągnięciami, udziałem w międzynarodowych projektach i grantach oraz licznymi sukcesami naukowymi, badawczymi i dydaktycznymi.

